Face Changing Chasing the Pace

초기 속도, RPM, 경고등 위주의 정보였던 클러스터 영역에 Digital display가 적용되면서 차량 정보, 연비 정보, 네비게이션정보, 음악, 라디오 등 엔터테인먼트 정보를 제공하는 영역으로 클러스터의 활용도가 확장되었다.

As digital display has been applied to the range of clusters which was information focused on early speed, RPM and warning lights, applications of clusters have been expanded to an area providing entertainment information about vehicles, fuel efficiency, navigations, music and radio.

클러스터는 각 제조사들의 아이텐티티가 반영되는 매개체로,대표성 있는 자동차 사용자 경험이다.
아날로그 하드 클러스터에서 디지털 클러스터로 변화하였으며 현재는 통합형 디스플레이(클러스터+AVN)를 제공하고 있다.
제공되는 정보 범위도 속도, 연료 정보를 넘어 ICT 서비스까지 확대하는 추세다. 이러한 변화 뿐만 아니라 미래의 디스플레이 사용자 경험을 제시한다.

Clusters which are a medium reflecting the identity of each manufacturer are inclusive experience of car users.
The type of clusters has changed from analog hard to digital and clusters currently provide integrated display (cluster + AVN).
The scope of provided information tends to be expanded to ICT service beyond speed and fuel. Clusters suggest experience of future display users besides such a change.

차량에 2,3단계 ADAS기능이 적용되면서 클러스터 영역에 ADAS기능에 대한 정보가 추가되어 운전자의 안전한 운전을 돕고있다.

As 2- and 3-stage ADAS function is applied to vehicles, information about the ADAS function was added to the cluster range helping safe driving.

LDWLane Departure Warning

차선 이탈 경보 졸음운전이나 스마트폰 사용 등 부주의한 운전을 할 때 유용하며, 특히 졸음운전이 많은 장거리 운전자, 야간 운전자에게 필요한 기술이다.

LANE DEPARTURE WARNING This is useful for careless drivers who are operating cars in drowsiness or using their smart phones. This technology is especially necessary for long-distance drivers and nighttime drivers who easily can doze off while driving.

LKALane Keeping Assistant

차선 유지 제어 카메라는 센서로서 작용을 하며, 핸들 제어를 위해 차선의 곡률을 인식하는 것이 중요한 일로서, 미리 예측된 차로를 따라갈 수 있도록 차로 예측 신호를 자동차에 보낸다.

LANE KEEPING CONTROL Cameras work as sensors and it is important to perceive curvature of lanes to control steering wheels, so this system sends prediction signals to cars to help them follow lanes forecasted in advance.

FCWForward Collision Warning

전방 추돌 경보 운전자가 전방을 주시하지 못하는 상황, 예를들어 졸음운전이나 스마트폰 사용, 옆사람과의 대화로 주의력이 떨어질 때 운전자에게 경보를 주어 도움을 주는 기술이다.

FRONT COLLISION WARNING This technology helps drivers through give warnings when they can’t look forward because they feel drowsy or are using smart phones or they can’t concentrate on driving because they are talking with a fellow passenger.

PDPedestrain Detection

보행자 인식 근 거리에서 나타나는 보행자를 인식하는 장치로서, 시내주행 시에 부주의한 상황에서 불의의 사고를 미리 막아줄 수 있다.

PEDESTRIAN RECOGNITION This system for recognizing pedestrians appearing from a short distance can prevent unexpected accidents under careless situations while traveling in the city.

4단계ADAS

Connecting your Phone...

자율주행 기능이 가능해짐에 따라 클러스터 영역의 속도,RPM등의 주요 정보는 축소 되고 업무, 휴식, 엔터테인먼트 다양한 컨텐츠를 제공하는 영역으로 개념이 확장되고 있다.

As the self-driving function has become possible, information about speed and RPM has been reduced in the cluster range and the concept of the range has become expanded to provide various contents, such as work, rest and entertainment.

Enjoy you driving...

자율 주행을 통해 차량 환경이 기존의 이동 수단, 운송 수단에서 완전히 다른 환경의 개념으로 확장되었다. 따라서 차량 UX또한 새로운 UX 제공이 필요한 시점이다.

Due to autonomous driving, the concept of vehicle environment has been expanded to completely different environment from the existing means of movement and transportation. In addition, it is time when new user experience (UX) should be provided.